מאושר בגפ"ן

מהתקשורת

כתבות | ראיונות | טורים

אבא אמא וילד יושבים יחד ומחייכים אחד לשני

גם ההורים מתבגרים

מה קורה כשגם ההורים עוברים מסע התבגרות משלהם, בזמן שהילדים בבית מתמודדים עם גיל ההתבגרות? הכתבה חושפת את המציאות החדשה – ואת הכוח המפתיע שיש דווקא בידי המורים.

האמא צורחת-
ומה נענה לה?

עם הגידול המשמעותי במספר התלמידים עם צרכים מיוחדים הנכנסים לבתי ספר רגילים, המורים תוהים: איך אפשר להכיל גם את הילדים וגם את ההורים הלחוצים — ומה כן אפשר לעשות כדי שהמערכת תצליח?

ההורים מקללים ומאיימים על המורים

יותר ויותר מורים מספרים על שחיקה: בעיות משמעת, חוסר בגיבוי מהמערכת ותקשורת מאתגרת עם הורים – ומה זה אומר על עתיד ההוראה בישראל?

מורה מתוסכל עומד בכיתה ותלמידים מאחוריו

כך נפחית מתח בקרב ההורים והמורים

מה קורה כשהמתח בין הורים למורים גובר – וכיצד בית הספר יכול להפוך למרחב קהילתי שמחבר בין כולם במקום לייצר עימותים?

על חדר המנהל/ת

איך חדר המנהל משקף את השינוי הדרסטי בתפקיד מנהיג פדגוגי למיישם ללא הפסקה—ומה זה אומר עבור בתי הספר שלנו?

להתמודד עם ילדה שניצלה מהנובה

נטע, בחורה צעירה ששרדה את טבח הנובה, ובני משפחתה חושפים את הדרך המורכבת מהישרדות פיזית להחלמה רגשית – ומה זה דורש מהסביבה.

מוצלחת למרות הכל

אורלי אביר-לב, הילדה שהמערכת וסיפור החיים דחקו החוצה מהמסגרת החינוכית. חוזרת כיום כמומחית לטיפול בבעיות משמעת – ומזכירה לנו שהנשירה הסמויה לא מתחילה בציונים, אלא בתחושת ניתוק וחוסר חיבור. סיפור שמעורר כל איש חינוך לעצור ולחשוב.

מי את,
אורלי אביר לב?

אורלי אביר-לב, מומחית לטיפול בבעיות משמעת, חושפת איך מילדה שהועפה פעמיים מבית הספר הפכה למי שמלווה מנהלים ומורים – עם מסר חד: "להקשיב ללב, וכשיש ספק – אין ספק.

עם אברי גלעד על חשיבות הקריאה

ראיון עם אברי גלעד בגלי צה"ל לקראת שבוע הספר.

קולם של הילדים

מאמר שמציג את סיפורם של תלמידים שלא הצליחו להשתלב במערכת החינוך הרגילה, אך מצאו את מקומם בחינוך המקצועי – שם קיבלו תחושת ערך, משמעות והזדמנות אמיתית לפרוח. הוא מזמין אנשי חינוך לראות בכיתה המקצועית לא "מסלול ויתור", אלא מרחב שמאפשר לתלמידים לממש כישרונות, אחריות ועתיד.