מה קורה כשגם ההורים עוברים מסע התבגרות משלהם, בזמן שהילדים בבית מתמודדים עם גיל ההתבגרות? הכתבה חושפת את המציאות החדשה – ואת הכוח המפתיע שיש דווקא בידי המורים.
עם הגידול המשמעותי במספר התלמידים עם צרכים מיוחדים הנכנסים לבתי ספר רגילים, המורים תוהים: איך אפשר להכיל גם את הילדים וגם את ההורים הלחוצים — ומה כן אפשר לעשות כדי שהמערכת תצליח?
יותר ויותר מורים מספרים על שחיקה: בעיות משמעת, חוסר בגיבוי מהמערכת ותקשורת מאתגרת עם הורים – ומה זה אומר על עתיד ההוראה בישראל?
מה קורה כשהמתח בין הורים למורים גובר – וכיצד בית הספר יכול להפוך למרחב קהילתי שמחבר בין כולם במקום לייצר עימותים?
איך חדר המנהל משקף את השינוי הדרסטי בתפקיד מנהיג פדגוגי למיישם ללא הפסקה—ומה זה אומר עבור בתי הספר שלנו?
נטע, בחורה צעירה ששרדה את טבח הנובה, ובני משפחתה חושפים את הדרך המורכבת מהישרדות פיזית להחלמה רגשית – ומה זה דורש מהסביבה.
אורלי אביר-לב, הילדה שהמערכת וסיפור החיים דחקו החוצה מהמסגרת החינוכית. חוזרת כיום כמומחית לטיפול בבעיות משמעת – ומזכירה לנו שהנשירה הסמויה לא מתחילה בציונים, אלא בתחושת ניתוק וחוסר חיבור. סיפור שמעורר כל איש חינוך לעצור ולחשוב.
אורלי אביר-לב, מומחית לטיפול בבעיות משמעת, חושפת איך מילדה שהועפה פעמיים מבית הספר הפכה למי שמלווה מנהלים ומורים – עם מסר חד: "להקשיב ללב, וכשיש ספק – אין ספק.
ראיון עם אברי גלעד בגלי צה"ל לקראת שבוע הספר.
מאמר שמציג את סיפורם של תלמידים שלא הצליחו להשתלב במערכת החינוך הרגילה, אך מצאו את מקומם בחינוך המקצועי – שם קיבלו תחושת ערך, משמעות והזדמנות אמיתית לפרוח. הוא מזמין אנשי חינוך לראות בכיתה המקצועית לא "מסלול ויתור", אלא מרחב שמאפשר לתלמידים לממש כישרונות, אחריות ועתיד.